Pagina's

vrijdag 3 december 2010

Goeie oogst

Hallo beste mensen!

Naast kaarten maken vind ik het ook leuk om zelf wat eetbare dingen te kweken.
Dit jaar hebben we voor het eerst rode peperzaadjes in de grond gestopt om eens te kijken of dat wat zou worden. En of het wat geworden is!!

Inmiddels heb ik al een klein potje chilipoeder kunnen vullen gemaakt van gedroogde pepers.
Vandaag heb ik alle resterende pepers maar geplukt voordat de kou ze zou aantasten.
Moet je eens kijken wat een oogst!!



Al eerder haalden we wat pepers van de planten, deze drogen we boven de verwarming op een schaaltje.
Hier nog wat foto's van dit proces...




Ook de basilicumplant heeft het goed gedaan... hier heb ook een potje mee kunnen vullen nadat ik het gedroogd had.


Zo dit was het weer voor nu, wellicht vanmiddag nog een kaart.

Verder wil ik iedereen bedanken die de moeite neemt om langs te komen op mijn site, dit waardeer ik zeer!
Ook de reacties die achter gelaten worden vind ik erg leuk!

Groetjes,

Vera

1 opmerking:

LiLi M. zei

Je zou ook kunnen overwegen om een lekkere verse sambal te maken. Ik heb dat nog nooit gedaan, maar ja ik heb ook nog nooit zoveel pepers (lomboks) gehad. Maar dan moet je denk ik niet drogen, dus snel van de verwarming afhalen! Ben benieuwd!